Dagbesteding

Sinds 2008 doet de stichting ook aan dagbesteding. Deze dagbesteding is met name bedoeld voor (oudere) jongeren die buiten de boot vallen in het arbeidscircuit, maar ook jongeren die (tijdelijk) geschorst zijn van school doen hier aan mee. Ons motto is; wie onterecht thuis zit, kan best iets doen. Deze dagbesteding wordt ook gefinancierd via de pgb’s.

We hebben op dit moment twee werknemers in dienst die zes uren per dag met deze jongeren aan het werk gaan. Deze werkzaamheden gebeuren op beide locaties van de stichting; groentetuin aanleggen en onderhouden, onderhoud en reparaties van apparatuur en machines, grasmaaien, dieren verzorgen, vogelhuisjes maken, huisdecoraties maken, etc. Afhankelijk van de interesses van de jongere/jong volwassene kan besloten worden welke groep het meest geschikt is voor uw kind. Op termijn is het mogelijk om klusjes van particulieren op zich te gaan nemen zoals grasmaaien en tuinen onderhouden. Het doel dat we hiermee willen bereiken is tweeledig; de jongere/volwassene doet ervaring op en u wordt overdag ontlast.

Bent u benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor uw kind/jongere? Neem contact op voor de mogelijkheden.

Website foto 5a